Petició del servei d'atenció domicilià ria
Aquest tràmit permet accedir a un servei d'atenció domiciliària, que consisteix en un conjunt d'activitats adreçades a les persones i les famílies que tenen dificultats per a la realització de les activitats bàsiques de la vida quotidiana o per al seu desenvolupament personal i social amb l'objectiu de millorar la seva qualitat de vida.
Ofereix suport i assistència en:
- higiene i cura de les persones (bany, higiene corporal, canvi de roba, etc.),
- ajuda fisicomotriu (aixecar, enllitar, caminar),
- control de l'alimentació,
- control de la medicació i cura de la salut,
- menjars a domicili, neteja a domicili (manteniment, puntual i de xoc) i bugaderia,
- acompanyaments fora de la llar (visites mèdiques, gestions bancàries, etc., orientació en l'administració de l'economia de la llar. Requisits a complir: Cal complir els requisits següents: 1. Tenir un estat de salut fràgil i/o patir dificultats d'àmbit social.
Més informació:
- Normativa general:
- Llei 30/1992, del 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i modificacions posteriors.
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 11/2007, del 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.
- Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
Normativa Local:
- Efectes del silenci administratiu: Transcorregut el termini de tres mesos des de la presentació de la sol·licitud sense que s'hagi dictat resolució, s'entén que aquesta ha estat desestimada.
Normativa reguladora del silenci administratiu:
- Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
- Llei 26/2010, de 3 d'agost, de Règim Jurídic i de Procediment de les Administracions Públiques de Catalunya.
Quin cost té:
Segons ordenança municipal que podeu consultar a l'enllaç de documentació oficial que trobareu al final de la pà gina.
Quan es dóna resposta:
El termini legal és de tres mesos, a contemplar des de la data de registre de la sol·licitud (art. 42.3 de la LRJAP i modificacions).
Qui pot sol·licitar-ho:
La persona interessada o bé un/a representant degudament autoritzat/da i acreditat/da.
Canals de tramitació:
-
Presencial
Cal demanar cita a Serveis Socials a través de l'Oficina d'atenció Ciutadana de l'Ajuntament.